Wednesday, September 22, 2010

Jalan Jalan Sekitar EGYPT

Assalamualaikum :)

Hai hai. Hari ni kami semua sudah free. 3 hari berturut-turut kami kat sini ada pogram. Program SMS. Sambutan Mahasiswa Mahasiswi Baru Sabah. Best tau. Jangan jeles You.

Program ni kebanyakan nya mengajar kami lebih mendalam tentang Mesir,terutamanya pasal keselamatan, niat dan macam-macam lagi lah. Dan salah satu aktivit SMS yang paling best ialah REHLAH. 

Kami semua mahasiswa/wi baru diajak melawat tempat-tempat menarik sekitar Mesir. Contohnya Piramid, Makam Imam Syafi'e, Masjid Al Hassan. Selain tu, kami berkesempatan lalu dan tengok tembok Salahuddin Al Ayubi dan Sungai Nil.

Ada satu masjid, tidak berapa ingat lah apa nama masjid tu. Muazzin di masjid tu melaungkan azan tanpa satu mikrofon tapi kuat. Menarik. Kami sempat juga dengar satu Orang Arab ni cerita sedikit pasal tu masjid. Act, dia cakap arab bah, kami buat2 paham jak. Tapi dapat juga lah paham sikit2 apa yang dia cakapkan tu. Lepas tu, dia ada baca beberapa ayat AlQUran dan azan. Memang kuat dan bergema lah dalam masjid tu. Subhanallah.

Another story.
Sebelum sampai di tempat Piramid tu, kami leh tengok sudah ba dari jauh tu puncak piramid. Auww betapa jakunnya perasaan saya mas tu. Hehe. Belum sampai lagi tu, apa lagi kalau sudah sampai. Pandai-pandai lah teka. ;)

Oka. Sini saya mau share ya gambar-gambar sepanjang rehlah tu. Okay Enjoy !



Jumpa juga Ameng ;)
Banyak kan gambar. Hee Sebenarnya banyak lagi tau. Ada lah lebih kurang 400 lebih gambar yang saya ambil. Hehe okay.

Sekian sahaja untuk hari ini.
Terima kasih.

No comments: