Tuesday, March 2, 2010

Assignment Kedua yang Mencabar

Assalamualaikum :)

Hee saja ja tu buat tajuk macam tu. Bukan lah mencabar sangat pun. Sekadar minta izin dengan Tuan kedai nak ambil gambar dan minta detail ja. Hehehe ^^.

Okay. Isnin lalu, Ms Vanessa ada bagi satu assignment baru yang para pelajar EIP kena hantar pada Isnin minggu depan. Ms beri peluang untuk kami satu kelas memilih pasangan masing2 untuk membuat kerja ni. Jadi ilah pilih Ana Syuhaidah untuk jadi "Partner" ilah. Hehe sebenarnya ilah selalu satu kumpulan dengan dorang Shilah dan Atie. Tapi kali ni terpaksa berpisah, sebab satu kumpulan dua orang ja. Atie dan Shilah. Ilah dan Ana. Huhuhu =.='

Dalam tugas ni, kami kena bandingkan dua barang elektronik daripada jenama yang berlainan. ilah dan Ana dapat Microwave Oven. Heee. Jeles oh dengan team yang lain. Sebab ada yang dapat laptop,kamera digital, PDA dan lain2. Huhuhu tapi tidak apa. Tiada masalah dengan Oven ni. Senang punya kerja la ! Cewahhh ^^'.

Tadi kami pergi Karamunsing untuk buat servay. Sepatutnnya ilah datang dengan Ana. Tapi memandangkan Ana terpaksa balik kampung, jadi ilah pegi dengan Shilah dan Atie. Hehehe :)

Mula2 kami pergi kedai Panasonic tinggal satu. Neves juga masa tu. Hee ;) Tapi kena buat la juga.
Lepas terangkan tujuan kami kat bos dia, kami start la servay. Ilah pergi bahagian Oven, Shilah dan Atie pula pergi tempat blender. Bos dia okay ja, tapi pekerja Cina dia pula macam tak suka kehadiran kami. Huhu =.=' Aihh! Peduli apa. Bukan ko yang bos bah ! perrgghh.

Nasib baik ada satu lagi pekerja laki tu. Baik. Mula2 dia tengok2 ja ilah cek2 tu oven. Last2 dia pun tolong terangkan semua function2 yang ada kat oven tu. Then dia kasi tunjuk lagi satu oven yang banyak fungsi dia. Huhuhu last2 ilah pinjam buku manual oven tu dan fotostat. Abang tu bagi ja. Makasehh !

Selesai kerja di kedai tu, Shilah minta ilah cari kedai untuk cari stokin. Dia tak tahan dengan kasut yang dia pakai tu. Jadi ilah pun bawa la dekat kedai kasut. Sekali tengok. Aeghhhh!!!!!! Cantiknya tu kasut. Hehehe ilah terus beli ! Serius. Selalunya ilah ni memilih kalau membeli. Tapi kali ni Tidak! Hhuhu mungkin sebab ilah lama dah mencari kasut warna macam tu. Tu yang terlebih excited.

Heee. Tadaaa ...
Cantik. I like it. Hee :)

Pastu kami singgah lagi satu kedai kasut. Shilah last2 beli gak satu selipar. Senang sikit dia kata. Takyah sakit2. Hee :)
Heheh Posing jap ^^.
Banyak lagi pilihan.
Lepas tu, kami singgah makan kejap d Rafflesia Chicken Hut.
Hehehe :)

Lemon Chikcken Rice. Yummy :)
Curry Laksa dan Milo Float. :)
Lepas habis makan. Kami pergi satu kedai lagi. Kedai Kolombong Marketing. Hehe :)
Heheh sempat lagi bergambar tengah dorang berbincang. :)
Hahaha. Teda keja kan tangkap gambar di satu bekas silver kedai tu ;)

Baru tu kami pergi SESB depan karamunsing tu untuk sembahyang Zohor. Rehat2 jap. Hehe :)
Habis solat, sambung keja lagi. Last kedai kami pergi ilah kedai Top Kinabalu Trading, tingkat paling bawah. Hehe :)
Kami jumpa semua classmate kami tengah2 jalan tadi. Hehehe :)

Balik rumah jak, senyumm ndak pandai berhenti. Apatidak. terlampau happy dengan barang yangbaru d beli.
Dompet ni sebenarnya ilah beli di City Mall masa jalan dengan Kak Ann Hari tu.

Yippy :))

Salam ^^.

2 comments:

Dr Amira Atiqah said...

salam ziarah.
wa,cantek kasut.
nak satu,bleh? haha.

aNoZ said...

mak aihh.. shopping! x mncbr pun assmnt ni. haha