Saturday, July 18, 2009

This Lucky Day.

Assalamualaikum :)

Tadi pagi ada Ceramah Tentang Al-Quran dan Sains kat Masjid bandaraya Likas. Aku pun ada join jugak. Bukan aku sorang jak, kawan2 kelas aku yang lain pun ada join gak. Aku sempat tangkap beberapa pic lepas ceramah tu.

Nama penceramah tu Doktor Arif, datang dari Semenanjung. Sebenarnya tahun lepas pun dia ada datang kat sini buat ceramah, cuma aku tak dapat pi atas urusan2 tertentu. Aku sangat kagum dengan diri sebab beliau mempunyai ilmu pengetahuan yang luas terutama pasal Al-Quran dan Sains.

Beliau juga ada menceritakan pasal orang masuk Islam. Ada satu part yang membuatkan aku tersentuh dan jeles. Beliau ada menceritakan kami yang ada satu nenek ni baru masuk Islam, dan beberapa hari kemudian dia meninggal dunia. Ya Allah! mesti masuk syurga kan sebab orang yang baru masuk Islam ni diibaratkan macam bayi yang baru lahir. Langsung tak da dosa. Huh! Aku Sangat Jeles!


Lepas jak dari ceramah tu, Aku, Dolly,Dilla,Muna,Linda dan alin pi sekolah mau buat latihan sajak ubtuk selasa ni. Aku cuma ajk jak. Hehehe ^^. Kami pi skolah naik bas. Hehe padahal skolah punya main dekat jak. Malas la katakan. Ngehhh~!


Kami habis jam dua then aku terus pegi Tuisyen Popular. That's all for today.

K tata. Have a nice day. Salam :).

No comments: